Ik, Hermine

Een Armeense, jonge vrouw komt in een vreemd land in een storm van gebeurtenissen terecht die haar leven op zijn kop zet. Haar saaie bestaan verandert in een achtbaan. Zonder het te beseffen wordt zij de spil om wie de wereld draait.
Zij, Sebastian, Neus, Arend, Verdriet en de anderen zetten voor de lezer de deur op een kier naar een radicaal ander wereldbeeld, een nieuwe manier van leven en denken, dwars op de gangbare.
Terwijl de plot zich ontwikkelt, wordt duidelijk dat de mensheid zal moeten leren om haar intelligentie voor zichzelf te gebruiken, wil ze overleven, en niet tegen zichzelf. Spannende, nieuwe technologie maakt welvaart voor iedereen mogelijk, en ze ontwikkelt zich almaar sneller. Als ze maar niet in verkeerde handen valt...
Deze roman gaat over de vraag welke handen verkeerde handen zijn. Over verstarde machtssystemen en hoe ze osgewrikt kunnen worden. En hoe wetenschap en geloof samen bergen kunnen verzetten.

Is Ik, Hermine het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik, Hermine