Ik hoor erbij

Inclusie? Een moeilijk woord en een veelomvattend begrip. In het eerste deel van dit boek schrijven ‘ervaringsdeskundigen’ met een verstandelijke beperking er hun eigen definitie van. Aan de hand van dagelijkse situaties en sprekende foto’s maken ze het begrip concreet, vertellen hoe moeilijk het soms is om erbij te horen en hoeveel pijn dit kan doen. In het tweede deel gaan de acteurs van Theater Pasform, die de beklijvende voorstelling (On)gewoon mezelf maakten, aan de slag. Hun uitspraken en gedichten, het lied dat ze schreven en diverse aspecten uit de voorstelling vormen de rode draad. Hun boodschap? De kracht van jezelf te kunnen en mogen zijn.

Daadwerkelijke en duurzame inclusie, dat kunnen we samen bereiken. Alles begint met de kleine dagelijkse dingen die een wereld van verschil maken voor mensen met een verstandelijke beperking. Kleine veranderingen creëren grotere en nieuwe mogelijkheden. Volwassenen met een verstandelijke beperking zijn daar zelf eigenaar van. Pasform wil hen via dit boek een stem geven in de samenleving.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen