Ik laat me niet gek maken

Ik laat me niet gek maken

Lijkt je kostbare tijd soms in een zwart gat te verdwijnen? Ben je vaker moe dan je zou willen? Reken dan af met alle energievreters in je leven en geef je brein de aandacht die het nodig heeft om optimaal te kunnen presteren.

Je brein ontspant niet als je na een dag hard werken gaat gamen. Een goed gesprek wordt er niet beter op als je de hele tijd op je telefoon kijkt. Je levert geen topprestaties als je met tien dingen tegelijk bezig bent. Wil je meer energie? Ruil dan al die afleiding in voor toewijding, afwisseling en ontspanning.

Dit boek is een pleidooi voor breinhygiëne. Vergroot aan de hand van de schoenenmetafoor stap voor stap de kennis van je eigen brein. Je brein heeft eindeloze mogelijkheden, maar het kan die alleen benutten als jij goed voor je brein zorgt. Neem het heft in eigen handen en maak tijd vrij voor de dingen die er echt toe doen: je gezondheid, je relaties met dierbaren en je ambities.

Rick van Asperen is een veelgevraagd spreker en trainer. Eerder verschenen van hem Egostrippen en De groeten met moeten. Hij inspireert dagelijks mensen op het gebied van vitaliteit, persoonlijk leiderschap, samenwerken en vernieuwing.
Mens & Maatschappij
Bedrijfskunde algemeen