Ik loop weg !

Een sfeervol prentenboek met een aangrijpende tekst en beeldige, sobere illustraties, vanaf 5 jaar.

De titel 'Ik loop weg!' licht al een tipje van de sluier op. Matthijs besluit om weg te lopen van huis, als een schreeuw om aandacht. Papa telefoneert altijd druk naar Japan en mama lakt haar nagels rood. 'Ik doe het echt!' schreeuwt Matthijs. Niemand kijkt op. Matthijs pakt zijn rugzak en vertrekt naar de rivier. Daar gaat hij in een bootje zitten en drijft weg. Maar opeens valt de duisternis. Matthijs lijkt plots niet meer zo zeker van zijn plan om weg te lopen.

Een aangrijpend verhaal over een jongetje dat zich thuis niet goed voelt en besluit om weg te lopen. De stijl van schrijver Jaak Dreesen kan worden omschreven als sober en poëtisch: hij heeft maar weinig woorden nodig om ervoor te zorgen dat je als lezer onmiddellijk in de wereld zit die hij voor jou beschrijft. De illustraties van Ingrid Godon zijn een wereldwijd succes: van de Scandinavische landen tot Australië en Brazilië.

De thema's zijn: weglopen, aandacht van ouders en geborgenheid.

Het fragment geeft je alvast een voorsmaakje.

Is Ik loop weg ! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik loop weg !