Ik, moeder

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 1

Welke rollen vervullen we tegenwoordig als moeder en als vrouw, en hoe verenigen we die met elkaar?
Annemarie de Gee en Eva Kelder stelden de verhalenbundel Ik, moeder samen. Veertien auteurs schreven een kleurrijk mozaïek van het moederschap. Soms rauw, soms melancholisch, soms onopgesmukt. Maar altijd echt. In Ik, moeder wordt het moederschap ter discussie gesteld én gevierd.
Yasmine Allas, Neske Beks, Saskia de Coster, Annemarie de Gee, Sanneke van Hassel, Marjolijn van Heemstra, Joke J. Hermsen, Eva Kelder, Jannah Loontjens, Roos Schlikker, Manon Uphoff, Aukelien Weverling en Nilgün Yerli schreven allen speciaal nieuw proza voor deze bundel. Anna Enquist schreef een gedicht. De timing van Ik, moeder kan niet beter: de verhalenbundel schenkt de moeder het literaire leven dat zij verdient.
De pers over het werk van Annemarie de Gee
‘Een Nederlands nichtje van Saskia de Coster presenteert een romandebuut dat boven het maaiveld uitsteekt.’ Mark Cloostermans, De Standaard
‘Het getuigt van bravoure om zo’n knotsgek boek te schrijven.’ de Volkskrant

De pers over het werk van Eva Kelder
‘Een intiem en vrijpostig debuut, dat de lezer scherp houdt.’ NRC Handelsblad
‘Debuten lezen doe je met stille hoop, vaak tegen beter weten in. Maar Eva Kelders verontrustende roman Het leek stiller dan het was is een literaire ontdekking.’Jeroen Vullings, Vrij Nederland

Verhalenbundels
J.M. Meulenhoff