Ik moet je verraden

Ik moet je verraden van Ruta Sepetys (winnaar Beste Boek voor Jongeren 2021 met Stilte heeft een eigen stem) geeft een inkijk in het communistische Roemenië vanuit de ogen van een 17-jarige jongen. Als geen ander verpakt Ruta Sepetys historische feiten in weergaloos spannende romans!

Roemenië, 1989. De 17-jarige Cristian Florescu droomt ervan om dichter en filosoof te worden. Maar Roemenen zijn niet vrij om te dromen. Het land is in de greep van een maniakale dictator, Nicolae Ceausescu, die met harde hand regeert. Leugens, spionage en het zaaien van angst zijn aan de orde van de dag. Als Cristian wordt gechanteerd door de geheime politie staat hij voor een groot dilemma: verraadt hij iedereen van wie hij houdt – of gebruikt hij zijn nieuwe positie om het kwaadaardigste regime in Oost-Europa van binnenuit te ondermijnen?

‘Sepetys is een auteur die aangrijpende gebeurtenissen uit de geschiedenis omzet in meeslepende fictie.’
Joukje Akveld, Parool

‘De auteur is een verhalenverteller bij uitstek en dat is in de vertaling volledig overeind gebleven. Het boek blijft je na het lezen nog lang bij.’
Juryrapport Beste Boek voor Jongeren 2021 over Stilte heeft een eigen stem
Toon details

Is Ik moet je verraden het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Boeken van dezelfde auteur

Gesponsord

Reageren op Ik moet je verraden

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.