Stilte heeft een eigen stem

Stilte heeft een eigen stem

Rank 5892 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Na Schaduwliefde en Zout van de zee komt Ruta Sepetys met Stilte heeft een eigen stem, over de Spaanse burgeroorlog. In geweldige, soepele zinnen vertelt ze over een onvergetelijke liefde tussen twee jongeren die ieder op hun eigen manier betrokken raken bij een duister geheim uit de tijd van generaal Franco.

Madrid, 1957. De Spaanse bevolking gaat gebukt onder de fascistische dictatuur van generaal Franco. Maar de rijke 18-jarige Amerikaanse Daniel, die in Madrid is om zijn moeders geboorteland te ontdekken, heeft daar geen weet van. Tot hij door fotografie – en het lot – Ana ontmoet, wier familie zwaar is getroffen door de Spaanse burgeroorlog. Terwijl Daniel en Ana zich in een onmogelijke liefde storten, legt Daniel met zijn fototoestel een van de pijnlijkste drama’s uit de geschiedenis van Spanje bloot…

‘Sepetys' vloeiende proza voert lezers zachtjes door de verpletterende tragedie van dit verhaal dat verteld moet worden.’
Kirkus Reviews
Luitingh Sijthoff