Ik, robot

Rank 4840 Gelezen 300 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 88 Favoriet 10 Recensies 8
Thrillers & Spanning Artikelen 5 Newsroom 2 Lijsten 3 Spots 16 Top25's 10 Hebban 1000 754   Topics 0   Leesclub

Ik, robot is de geniale futuristische raamvertelling van Isaac Asimov rond de hoofdpersoon Susan Calvin, robotpsycholoog in 2057, die terugblikt op haar leven. Ze ontmoette een verliefde robot, maar ook twijfelende of bewust van zichzelf geworden robots. Het zijn verhalen over menselijke trekken bij robots die ontstaan door de mazen in de wetten van de robotica. Hoewel sommige verhalen in de bundel al meer dan een halve eeuw geleden geschreven werden zijn ze qua inhoud, stijl en humor nog steeds actueel. Een spannend boek met ook nog echte breinbrekers!

Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy
Science fiction
Van Holkema & Warendorf
17 september 2008
01 november 2017
9789031502004 , 9789059654372

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Lucette

VictorDLV Hebban Recensent

Eigenwijze robots, verliefde robots, dronken robots…

door: VictorDLV 2 reacties 3 likes

De Nederland Leest-maand van het CPNB staat in het teken van de robotica. Daarom een hele bundel  prachtige, tijdloze robotverhalen van Isaac Asimov (1920-1992) zomaar voor niks! Negen staan er in dit boek, te beginnen met het tranentrekkende 'Robbie', een van de beste robotverhalen ooit genoemd.

...

Reacties op: Ik, robot