Ik was ooit piloot

‘Vliegtuig staat in brand! Kleine man kan er niet uit!’ schreeuwt de tweejarige James Leininger in zijn nachtmerries. Op rustiger momenten laat James steeds meer details los over de ‘kleine man’. De peuter vertelt zijn ouders Andrea en Bruce dat zijn vliegtuig is opgestegen van ‘een schip’, de Natoma. Het vliegtuig, ‘een Corsair’, werd neergeschoten ‘door de Japanners’. En één van zijn vrienden heette Jack Larsen.

Andrea en Bruce gaan op zoek naar de man in het brandende vliegtuig. Uiteindelijk komen ze uit bij nabestaanden van gevechtspiloot James Huston (1923-1945), en bij veteranen, onder wie Jack Larsen. De bewijzen stapelen zich op, en ook Bruce, die maar niet kan geloven dat zijn zoon zich een vorig leven herinnert, kan er niet meer omheen. Het eerste verhaal van een westers kind dat zich zoveel herinnert van een vorig leven, werd opgetekend door de New Yorkse schrijver Ken Gross.

Met een voorwoord van journalist Michiel Hegener, die zich al jaren bezighoudt met bewijzen voor reïncarnatie en daarover een boek voorbereidt. Hij heeft regelmatig contact met de ouders van James.

Is Ik was ooit piloot het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik was ooit piloot