Ik was twaalf en fietste naar school
  Lees een fragment

Ik was twaalf en ik fietste naar school

Gelezen 1067 Aan het lezen 17 Wil ik lezen 168 Favoriet 33 Recensies 33
Literatuur & Romans Lijsten 9 Spots 1   Topics 0

'Ik ben een van de weinigen die het geluk hebben gehad te ontsnappen aan een dergelijke moordenaar. Het vertellen van dit verhaal is voor mij een noodzaak en als ik al de moed heb om deze hellegang te reconstrueren, dan is het vooral opdat rechters geen pedofielen meer vrijlaten halverwege hun gevangenisstraf wegens "goed gedrag".' Sabine Dardenne is twaalf jaar oud als ze door Marc Dutroux en zijn handlanger van haar fiets wordt gesleurd, in een busje wordt gedrogeerd en naar een onbekend huis wordt gebracht. Na een paar dagen wordt Sabine naar een kelder overgebracht, waar ze in de tijd die volgt steeds weer wordt lastiggevallen door Dutroux. Aan het eind van haar gevangenschap krijgt ze gezelschap van Laetitia Delhez en enkele dagen later worden de meisjes door de politie bevrijd. Ik was twaalf en ik fietste naar school is een buitengewone getuigenis van een ongekend sterke jonge vrouw die tachtig dagen doorbracht in gevangenschap voordat zij van de dood werd gered.

Waargebeurde verhalen
Joris Vermeulen Noor Koch
DMT
01 januari 2004
26 januari 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door AstridWS

Reacties op: Ik was twaalf en ik fietste naar school