Ik weet wie je bent en wat je doet

We maken vandaag allemaal gebruik van het internet, voor zeer uiteenlopende redenen. Dat je gemakshalve snel op ‘cookies accepteren’ klikt of de ‘terms & condition’ aanvaardt zonder die te lezen is een evidentie geworden. Maar wat zet je daarmee eigenlijk in gang?

In Ik weet wie je bent en wat je doet neemt privacy-expert Matthias Dobbelaere-Welvaert je mee achter de martphoneschermen. Waar bedrijven je gretig en stiekem volgen, en de overheid je bespioneert. Hoeveel privacy hebben we eigenlijk nog? Beschermen we die voldoende, en hoe ziet de wereld eruit zonder?

In praktische hoofdstukken, waarin de actualiteit nooit ver weg is, leer je hoe je je privéleven weer in handen kan
nemen, in alledaagse situaties: op de werkvloer, op vakantie, op school, bij de dokter, en ja… ook op Tinder. Dat is
belangrijk, want je privacy is meer waard dan je denkt.

Dobbelaere-Welvaert neemt zijn lezers mee in een wereld van algoritmes, advertenties, schimmige tussenbedrijven, en volgt het spoor van het geld: van de lokale bakker die je op Facebook probeert te bereiken, tot de overheid die kwistig met belastinggeld strooit. Of WhatsApp je écht afluistert? Je komt het te weten in dit boek.

Is Ik weet wie je bent en wat je doet het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik weet wie je bent en wat je doet