Ik wil praten!

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Wanneer de moeder van de tweeëntwintigjarige Demi getroffen wordt door een herseninfarct staat haar leven en dat van haar familie compleet op zijn kop. Wat volgt is een onzekere periode waarin de gevolgen van het infarct steeds merkbaarder worden. Het niet meer kunnen praten, ligt daarbij pijnlijk op de voorgrond.

Als enige dochter doet Demi er alles aan om het gezin draaiende te houden. Ze voelt sterk de behoefte om te praten over wat er binnen het gezin gebeurt, maar dit blijkt met haar gezinsleden onmogelijk. Demi zoekt wanhopig naar manieren om de gebeurtenissen te verwerken en los te breken van de patronen binnen hun gezin. Daarbij wil ze maar één ding: praten!

Erdy Verbruggen (1981) schreef met Ik wil praten! een indringend boek over de impact van een herseninfarct, met ernstige afasie als gevolg, op een getroffene en haar naasten. Met dit verhaal, deels gebaseerd op haar eigen ervaringen, laat ze zien hoe lastig het is om als naaste omgeving met elkaar te blijven communiceren wanneer er een dergelijke heftige gebeurtenis plaatsvindt.
Boekengilde
14 december 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door DorienSigin

Recensies

Heel herkenbaar en emotioneel boek

door: DorienSigin 1 like
Toen ik de cover van dit boek tegenkwam op instagram en las waarover het ging wist ik onmiddellijk dat ik dit boek moest aankopen. Ik wist dat het ontzettend emotioneel zou zijn om dit boek te lezen aangezien ik dertien jaar geleden in een gelijkaardige situatie heb gezeten. Ook mijn mama heeft ...