Ik wil praten!

Erdy Verbruggen
Wanneer de moeder van de tweeëntwintigjarige Demi getroffen wordt door een herseninfarct staat haar leven en dat van haar familie compleet op zijn kop. Wat volgt is een onzekere periode waarin de gevolgen van het infarct steeds merkbaarder worden. Het niet meer kunnen praten, ligt daarbij pijnlijk op de voorgrond.

Als enige dochter doet Demi er alles aan om het gezin draaiende te houden. Ze voelt sterk de behoefte om te praten over wat er binnen het gezin gebeurt, maar dit blijkt met haar gezinsleden onmogelijk. Demi zoekt wanhopig naar manieren om de gebeurtenissen te verwerken en los te breken van de patronen binnen hun gezin. Daarbij wil ze maar één ding: praten!

Erdy Verbruggen (1981) schreef met Ik wil praten! een indringend boek over de impact van een herseninfarct, met ernstige afasie als gevolg, op een getroffene en haar naasten. Met dit verhaal, deels gebaseerd op haar eigen ervaringen, laat ze zien hoe lastig het is om als naaste omgeving met elkaar te blijven communiceren wanneer er een dergelijke heftige gebeurtenis plaatsvindt.

Recensies (1)

Is Ik wil praten! het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik wil praten!