Ik zeg doen

Ben van Balen
Ik zeg: doen!

Je ergeren aan taal, en dan vooral aan het taalgebruik van anderen. Menig taalliefhebber heeft daar last van. De kunst is hoe je daar mee omgaat. Taalirritaties hoeven geen verzuring te brengen,ze luchten ook op.
Ben van Balen, bedenker van de populaire weblog www.irritaal.nl, heeft klagen over irritant taalgebruik tot een kunstvorm verheven. Na het succes van zijn eerste boek Irritaal, waarin hij zijn ergernissen over irritant taalgebruik heeft beschreven, kon een vervolg natuurlijk niet uitblijven. In Ik zeg doen! schrijft hij wederom met humor en sarcasme over de irritantste taalkronkels die hij tegenkomt. Pak nu je irritaalmomentje!

Ben van Balen (1969) is een creatieve taalgebruiker die wars is van purisme maar ook van taalbederf. Wekelijks beschrijft hij zijn taalergernissen op www.irritaal.nl, zijn weblog die in 2008 is beloond met een Dutch Bloggie in de categorie Persoonlijk.

De pers over Irritaal:
Een heerlijk irritante bundel om af en toe eens lekker mee te kunnen lachen. KRO Leescoupé

ISBN 978 90 5831 527 4
www.sirene.nl
www.irritaal.nl

Is Ik zeg doen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik zeg doen