Ik zou je het liefste in een doosje willen doen

'Als je het niet kunt zeggen, dan zing je het maar,' zeg je tegen iemand die niet uit zijn woorden kan komen. Daarom bestaan er zoveel liedjes over onderwerpen waarover we ons maar moeilijk uitlaten. Er zijn nauwelijks gevoelens denkbaar waarover geen liedje is geschreven. De woede van Robert Long, de mijmeringen van Jules de Corte en de gedachtenkronkels van Brigitte Kaandorp zijn allemaal in liedjes terechtgekomen. De grote gevoelens komen keihard uit de radio. De kleine gevoelens komen vooral in de kleinkunst naar voren. Het cabaret is de laatste dertig jaar van een soms wild stromend beekje veranderd in een enorme brede rivier. Het lied is een van de belangrijkste elementen van het cabaret. In dit boek verzamelden Jacques Klöters en Kick van der Veer de beste liedteksten uit de periode 1958-1988. Liedjes die schokken, laten lachen en ontroeren.

Is Ik zou je het liefste in een doosje willen doen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik zou je het liefste in een doosje willen doen