In de schaduw van het kalifaat

In de schaduw van het kalifaat

Rank 7463 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Onlusten. Onthoofdingen. Oorlogen. De Arabische wereld is de grootste brandhaard van deze tijd. Tegelijk zijn hier, in de bakermat van de menselijke beschaving, de meest meeslepende en hoopvolle verhalen te horen. Verhalen die de lezer helpen om de nooit opdrogende stroom nieuwsberichten een gezicht te geven.

Terroristen, predikanten, priesters, imams, ambtenaren, huismoeders, jongens en meisjes: in dit boek komen ze aan het woord. Van Libanon tot Oman en van Egypte tot Irak, tegen de achtergrond van hun roerige bestaan in de schaduw van het kalifaat.

Ontmoet christenen in Saudi-Arabië. Loop mee door een smokkeltunnel onder de grens van de Gazastrook. Sta aan het front met Islamitische Staat in Syrië. Kortom, reis mee door de landen van de Arabische wereld. En wees erop voorbereid dat deze fascinerende wereld je niet meer loslaat.

Jacob Hoekman (1980) is journalist. Hij is gespecialiseerd in het Midden-Oosten en met name in de Arabische wereld, waar hij ook woont. Hij schrijft onder meer voor het Reformatorisch Dagblad.
Erdee Media Groep – Uitgeverij de Banier
01 november 2019