In de tuin van Monet

Rank 1187 Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Kunstprentenboek in samenwerking met het Gemeentemuseum Den Haag over kunstenaar Monet.
Water. Licht. Kleur...
Zoveel inspiratie voor een leven lang schilderen.
Monet legt er een tuin voor aan.
Zijn tuin wordt zijn leven.
Claude Monet (1840–1926) was verliefd op zijn tuin.
Van zijn waterlelies schilderde hij meer dan tweehonderd doeken.
Zo spiegelt de blauwe regen voor altijd in zijn vijver.
Vanaf het begin van zijn carrière schilderde Monet het liefst buiten. In 1883 verhuisde hij met zijn familie naar het kleine dorp Giverny. Hij genoot van het leven in de natuur. Beïnvloed door wat hij zag op zijn reizen – van de kleurvlakken van de Hollandse bollenvelden tot de romantische weelderigheid van de Italiaanse bloemenriviera – beplantte hij zijn tuin voor een overweldigende bloei van voorjaar tot herfst. In goede en moeilijke
tijden was dit stuk grond zijn anker. Hij vond er vrede en zo werd de tuin een spiegel van zijn eigen ziel.
Junior
Uitgeverij Leopold B.V.

Lezersrecensies (1)

Kleurenexplosie in geslaagd kunstprentenboek

door: rbbrleest 1 like
Stel je voor dat je een hele grote mooie tuin hebt boordevol waterlelies, blauwe regen, pioenrozen, bamboeplanten, treurwilgen, tulpen en andere prachtige bloemen. En niet te vergeten bruggetjes om over de mooie tuin en vijver uit te kijken. Een tuin om in weg te dromen, na te denken of rond te...