In het licht van de eeuwigheid

In het licht van de eeuwigheid

Willem Pijper leidde een kort, heftig en rusteloos leven. Hij componeerde een indrukwekkend muzikaal oeuvre en schreef vele honderden essays en recensies. Hij was hoofdredacteur van het fameuze tijdschrift De Muziek, mentor van een hele generatie Nederlandse componisten en directeur van de muziekschool en het conservatorium in Rotterdam tijdens de crisis en oorlogsjaren. Naast dat alles was hij fervent automobilist, lezer ‘met onstilbare honger naar veelzijdig weten’ en een veeleisend gourmand en wijnkenner. Gedurende zijn twee huwelijken onderhield Pijper bovendien innige contacten met nog zoveel andere vrouwen dat Hendrik Marsman hem kwalificeerde als ‘haremhouder’. Dit alles en veel meer is onderwerp in de duizenden brieven die hij schreef en waaruit voor dit boek een keuze is gemaakt.
De Arbeiderspers
19 november 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 29,99 Bestel het e-book € 13,99