In het voetspoor van Darwin

In het voetspoor van Darwin in Zuid-Amerika

Honderdvijfenzestig jaar nadat Charles Darwin begon aan de reis die zou resulteren in zijn evolutietheorie, trad Toby Green te paard in zijn voetsporen. Binnen een jaar legde hij zesduizend kilometer af en reisde hij door zes Zuid-Amerikaanse landen. Dit boek laat zien dat er sinds Darwins tijd veel veranderd is in dit deel van de wereld. Argentijnse gauchos, Mapuche-indianen en Chileense mijnwerkers haalden Green binnen en boden hem ondanks hun armoede kost en onderdak aan. Bovendien vertelden ze hem hunlevensverhalen. Darwin in Zuid-Amerika is meer dan een boeiend verslag van deze avonturen. Behendig verweeft Green de ervaringen en ideeën van zijn voorganger met de huidige situatie en met zijn eigen indrukken.

"Een prachtig reisboek van een jonge auteur van wie we hopelijk nog meer zullen horen." Robin Hanbury-Tenison
"Grappig, erudiet, moedig en zeer excentriek; alle pracht en ellende van het reizen in Zuid-Amerika worden beschreven." Eric Newby

paperback € 12,50 | 380 blz. 15 x 23 cm | omslagontwerp Geert de Koning | oorspronkelijke titel
Saddled with Darwin | vertaald door Paul van der Lecq | isbn 9789045002002| nur 508, 949
januar

Is In het voetspoor van Darwin het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op In het voetspoor van Darwin