In jezelf praten

De hele dag door gebeurt er van alles in ons hoofd: we spreken stil onze angst uit, leveren grommend commentaar, zijn uitbundig, bedroefd, weemoedig of emotieloos, discussiëren er eindeloos op los – en dat alles zonder dat er een woord over onze lippen komt. Wat zijn deze stemmen in ons hoofd en waar komen ze vandaan? Waarom praten we in onszelf? Hoogleraar psychologie en romanschrijver Charles Fernyhough brengt
dat opmerkelijke hersenfenomeen zorgvuldig in kaart. Hij toont aan dat de stemmen in ons hoofd niet alleen reacties zijn op wat er om ons heen gebeurt, ze doen veel meer dan dat. Ze zijn nodig om ons als kind en ook als volwassene, geestelijk te ontwikkelen, om ons, in de kakofonie van het leven te handhaven en om ons richting te geven bij alles wat we doen. In jezelf praten staat boordevol inzichten uit de literatuur, film, kunst en
psychologie, en dwingt ons de tijd te nemen om onszelf te horen denken.

Is In jezelf praten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In jezelf praten