In naam van de vrijheid

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

De strijd tegen terrorisme en de oorlogen in Afghanistan en Irak moesten onze vrijheid en liberale manier van leven verdedigen. Maar twintig jaar na de aanslagen van 11 september 2001 en de daaropvolgende War on Terror zijn het Midden-Oosten en de wereld minder vrij geworden. Zelfs in Europa en de VS winnen antidemocratische krachten terrein.
In dit boek maakt Farah Karimi de balans op. Ze laat burgers aan het woord die zich soms met gevaar voor eigen leven inzetten voor mensenrechten en vrijheid. Velen van hen zitten nu vast of moesten hun land ontvluchten. Hoe heeft het zover kunnen komen? Welke lessen kunnen we trekken uit de War on Terror?
Farah Karimi sluit dit unieke en persoonlijke verslag af met een brief aan haar kleinzoon. Ze schrijft hem dat strijd voor een rechtvaardige wereld, ondanks alle tegenslag, het leven de moeite waard maakt - ook in de toekomst.

Literaire non-fictie algemeen
Nieuw Amsterdam
01 september 2021
01 september 2021

Reacties op: In naam van de vrijheid