law1

Informant

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Het nieuws dat zijn beide ouders bij een verkeersongeval om het leven zijn gekomen, komt voor de jonge advocaat Ben Poltarek als een hevige schok. Maar nog voordat deze vreselijke tijding goed en wel tot hem is doorgedrongen, dringt een wildvreemde man zijn huis binnen: het is een dodelijk gewonde Mossad-agent, die Ben een cryptische boodschap toefluistert om vervolgens in zijn armen te sterven.

Wanneer kort daarna blijkt dat het ongeluk van zijn ouders een regelrechte moordaanslag was, begint Ben te vermoeden dat beide incidenten weleens met elkaar te maken zouden kunnen hebben. En dan ontdekt hij de geheime kant van zijn vader... Sid Poltarek, de alom gerespecteerde advocaat, was als sayan, informant, werkzaam voor de Mossad. Meer dan dertig jaar was hij actief als tipgever en nu is zijn laatste tip hem fataal geworden.

De erfenis die Sid Poltarek zijn zoon nalaat is levensgevaarlijk, want nu is Ben in het bezit gekomen van belangrijke informatie. Informatie die velen - de FBI, de Mossad, Arabische terroristen - graag willen hebben. En waarvoor sommigen bereid zijn te doden...

Spannende boeken algemeen
Pockets spanning
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
01 november 2002