Is dit wat?

Is dit wat?

Het beste werk van Jerry Seinfeld uit 5 decennia comedy

Vanaf het allereerste optreden in 1975 als 21-jarige student in de legendarische New Yorkse club 'Catch a Rising Star' tot op de dag van vandaag heeft Jerry Seinfeld al zijn materiaal zelf geschreven. En hij heeft alles bewaard. Zo schrijft hij:
'Als er iets grappigs in me opkwam, of dat nu tijdens een show was, of tijdens een gesprek of waar dan ook, dan schreef ik het op en bewaarde ik het in van die ouderwetse schoolmappen. Ik heb dus alles nog, van al die 45 jaar waarin ik steeds m’n stinkende best deed.'
Seinfeld heeft voor dit boek zijn favoriete materiaal geselecteerd en presenteert het per decennium. Hierdoor krijgt de lezer de ene na de andere hilarische en briljant verwoorde observatie en volgt zo de ontwikkeling door de jaren heen van een van de beste komieken van onze tijd. Het is tevens een nieuwe inkijk in de spannende, prikkelende, maar ook meedogenloze kunst van het schrijven en uitoefenen van comedy.

Literaire non-fictie algemeen
Unieboek | Het Spectrum