Is euthanasie een wijze keuze?

Is euthanasie een wijze keuze?

Het idee voor dit manuscript ontstond nadat ik het volgende bericht las.
Open Vld ( liberale partij in België) is niet te spreken over de manier waarop katholieke ziekenhuizen omgaan met euthanasieaanvragen. Heel wat katholieke ziekenhuizen maken nog steeds gebruik van grijze zones in de wetgeving om euthanasie op zijn minst te ontmoedigen. ‘De verplichte palliatieve filter is niet menselijk en holt de wet uit’, zegt Open Vld-voorzitter Gwendolyn Rutten.
Als thuisverpleegkundige bij een vrijzinnige, humanistische, liberale organisatie stelde ik soms kritische vragen. Dit werd mij niet in dank afgenomen en ik kreeg een verwittiging. Misschien ontmoedigen de katholieken euthanasie maar de liberalen pushen het.
De vrijzinnigen met als boegbeeld Etienne Vermeersch zeggen ja, de katholieken zeggen neen tegen euthanasie.
(Etienne Vermeersch, filosoof en drijfkracht achter de Belgische, euthanasie wetgeving)
Waarom, dacht ik, niet iets schrijven wat de lezer uitnodigt toch zelf enkele vragen te stellen rondom zijn verlangen naar euthanasie. We spenderen maanden om een twee weken vakantie voor te bereiden, we plannen niets in voorbereiding op de dood.
Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit