Iskari. De gevangen koningin

De gevangen koningin

Gelezen 103 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 130 Favoriet 13 Recensies 8
Young adult Artikelen 2 Spots 8   Topics 0

Er waren eens twee zussen, die door een bijna onbreekbare band voor eeuwig aan elkaar verbonden waren. Als ze boos werden, versplinterden spiegels. Als ze blij waren, bloeiden er bloemen. Het was magie waar ze zuinig op waren, totdat Essie omkwam bij een vreselijk ongeluk, en haar ziel in deze wereld werd opgesloten.

Roa komt uit de Struiklanden, een gebied dat jarenlang is onderdrukt door de koning van Firgaard. Het leek dan ook de perfecte kans toen Dax, haar jeugdvriend en kroonprins van Firgaard, haar om hulp smeekte om zijn vader af te zetten. Roa beloofde Dax en zijn zus Asha te helpen met een leger, als hij haar koningin zou maken.
Nu is Roa een ongeliefde struiklanderkoningin, ver van huis en getrouwd met de jongen die verantwoordelijk was voor het ongeluk van haar zusje. En het ergste: Dax komt zijn gemaakte beloften niet na, en haar volk lijdt nog steeds.
Dan doet zich een kans voor om alles recht te zetten, een kans voor Roa om te ontsnappen, haar volk te redden en haar zus te wreken.

Ze hoeft alleen maar de jonge koning te vermoorden.

Young Adult
Fictie 15+
Iskari (2)
Blossom Books B.V.
30 oktober 2018
17 oktober 2018

Joke De Meyer Hebban Team

Een zinderende wereld met boeiende personages

door: Joke De Meyer

De onstuimige Roa is afkomstig uit het onderdrukte gebied van de Struiklanden. Ze deelt met haar zus Elsie een unieke, krachtige band die de magie in de wereld rondom hen oproept. Roa’s wereld valt in duigen als haar zusje Elsie omkomt. Haar ziel overleeft in het lichaam van een jachtvogel, maar...

Reacties op: De gevangen koningin