Ivana

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Het is een vroege ochtend in december 2017 als een val van een balkon op de twintigste verdieping van een appartementencomplex een einde maakt aan het leven van Ivana Smit. Ze is dan pas achttien jaar. Dit boek is het verhaal van de jarenlange, hartverscheurende zoektocht van haar ouders naar de waarheid.
Als het lichaam van het meisje maar niet wordt vrijgegeven door de Maleisische autoriteiten, schakelt de familie advocaat Sébas Diekstra in. Algauw stuit hij op een aantal verdachte zaken en besluit hij zich vast te bijten in dit dossier. Ivana blijkt sporen van verdovende middelen in haar bloed te hebben en het Amerikaanse echtpaar dat het appartement bewoonde heeft snel de kamer laten reinigen door een schoonmaker. Later blijkt ook nog eens dat zij banden hebben met hooggeplaatste politici.
Sébas is vastbesloten de ware toedracht boven tafel te krijgen. Een strijd die tot op de dag van vandaag voortduurt. Hij vecht tegen onwillige politiemensen, een incompetent Openbaar Ministerie en machtige mensen die de loyaliteit van sleutelfiguren hebben gekocht.
Ivana geeft een unieke inkijk in een van de meest geruchtmakende zaken van de afgelopen jaren.

Literaire thriller
Volt