Jacht op het Moordwapen

Jacht op het Moordwapen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Deze thriller speelt zich af gedurende de laatste fase van de 2e Wereld Oorlog.
In Bordeau, in een dependance van Peenemünde, het nazi- ontwikkelingscentrum van de ballistische V-2 raketten, is een moorddadig wapen ontwikkeld, voor inbouw in een V-2 raket.
Het vliegtuig, met het wapen, onder de codenaam "XYZ", aan boord wordt gekaapt door de Engelse ondergrondse, om het moordwapen naar Engeland te brengen.
De 'Juncker JU 88' wordt beschoten door een 'Spitfire' van de RAF en stort neer in België, nabij het plaatsje Denderbelle.
"XYZ" komt weer in handen van de Duitse bezetter.
Meerdere gegadigde 'partijen' in "XYZ" treffen elkaar tijdens de strijd om het gewilde wapen, gepaard gaande met gewelddadige moord- en schietpartijen.
Uiteindelijk belandt het wapen alsnog in Engeland, om ingebouwd te worden in lange afstandsraketten, om de Duitsers vervolgens een 'koekje van eigen deeg'
te geven!
De jacht op het moordwapen "XYZ" krijgt een bizarre ontknoping tijdens een bombardement op het V-2 raketten complex in het kamp DORA nabij Nordhausen (D).
Literaire thriller
VermeerBestseller.nl