Jeruzalem

Jeruzalem, snijpunt van religies]

Israël en de Palestijnse gebieden vormen het snijpunt waar jodendom, christendom en de islam samenkomen en… met elkaar botsen. Duizenden jaren
gemeenschappelijke geschiedenis leren ons dat.
Voor velen is en blijft de stad het middelpunt van de wereld. In de 21ste eeuw voeden media, godsdienst en politiek elkaars belangstelling voor Jeruzalem 24 uur per dag. Niet eerder werd de stad zo sterk onder de loep genomen als tegenwoordig. Joodse, christelijke en islamitische heiligdommen liggen er vrijwel overal bij elkaar, naast elkaar en boven op elkaar.
Het intens kloppende hart van de stad vormt de historische kern: de Oude Stad. Een opeenhoping van markten, tempels, kerken, ruïnes, graftombes, moskeeën en synagogen waar je dagen doorheen kunt dwalen.
In deze gids neemt Odyssee je mee naar het bruisende hart van de Oude Stad en naar een aantal plekken buiten het centrum en zelfs buiten de stad Jeruzalem, die zeker ook het bezoeken waard zijn.

Is Jeruzalem het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Jeruzalem