Jezus, waarom?

Wie of wat is God? Wat is de Bijbel voor een boek? Welk licht schijnen de verhalen over Jezus hierop? En waarom zijn de verhalen van en over Jezus nog zo waardevol voor ons allen? In dit boek zoekt Bas Ragas deze vragen en nog veel meer voor je uit.

We leven in een tijd waarin kerken worden omgebouwd tot appartementencomplexen, Kerstmis een gezellig familiefeestje geworden is en Pasen voor velen synoniem voor de paashaas en The Passion is. Hebben we na dertig jaar ontkerkelijking het christelijke kind niet weggegooid met het badwater? Want we gaan wel met z'n allen op zingevingsweekenden, yogaretreats of mindfulnesscursussen op Ibiza. En zijn we dan niet nog steeds op zoek naar een wonder, 'God' of 'iets'?

Ragas is in elk geval blijven zoeken. Gefascineerd door de Bijbelse verhalen vraagt hij zich af wat ze ons nu nog kunnen leren. Waarom zijn ze geschreven? Door wie? En wat is de samenhang tussen al die verschillende teksten? Met die vragen gaat Bas te rade bij zijn vriend predikant-theoloog Ad van Nieuwpoort. In het voorjaar van 2018 vertrekken ze samen naar de abdij van Egmond. Aan een houten kloostertafel voeren ze de eerste, open en eerlijke gesprekken die het fundament van Jezus, waarom? zullen vormen.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Jezus, waarom? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Jezus, waarom?