Joel
  Lees een fragment

Joel

Rank 4085 Gelezen 272 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 65 Favoriet 33 Recensies 10
Young adult Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 4   Topics 0

Carry Slee is met stip op één de meest bekende jeugdboekenauteur. Hele generaties zijn met haar boeken opgegroeid. Van haar boeken zijn inmiddels meer dan 4,5 miljoen exemplaren verkocht en ze heeft maar liefst negen keer de prijs van de Nederlandse Kinderjury gewonnen.

Door een noodlottig ongeval valt de twintigjarige Luna uit het raam van haar kamer en is op slag dood. Haar huisgenoten en vriendinnen blijven ontredderd achter. Terwijl Nathalie en Fleur proberen door te gaan met hun leven, kan Eva de dood van haar hartsvriendin maar niet loslaten. Was het wel echt een ongeluk, of was er opzet in het spel? Wanneer ze ontdekt dat Remco, Luna's ex-vriend, heeft gelogen over de laatste keer dat hij haar zag, verdenkt ze hem ervan meer te weten. Eva raakt het spoor bijster en zoekt overal iets achter. Dan krijgt ze een stapel brieven in handen van een anonieme afzender. De brieven zijn gericht aan Luna en de schrijver vertelt over zijn schokkende jeugd. Is ze iets op het spoor? Of verliest ze, overmand door verdriet, de realiteit uit het oog en draait ze door?

Young Adult
28 juni 2020

Marloes Auteur

Slechts een YA-jasje

door: Marloes 1 like

‘Dit was ik, dit was ik altijd geweest en later zou ik altijd zo mogen zijn.’

Met Joël schrijft Carry Slee een boek voor YA-lezers. Qua thematiek bedient Joël de beoogde lezers inderdaad, maar Slee doet de YA-groep tekort: het simpele taalgebruik en de overkill aan ellende doet het boek geen...

Reacties op: Joel