Joie De Vivre

Joie De Vivre

Culinair   Topics 0
?

Het lifestyle kookboek Joie de Vivre vindt zijn basis in een klassiek kookboek uit 1873. La Cuisinère de la campagne et de la ville, nouvelle cuisine économique is de titel van dit standaardwerk dat iedere zichzelf respecterende thuiskok uit de 19de eeuw in de boekenkast had staan. Fotograaf Sacha de Boer kwam er met vriendinnen Babs Assink (journalist) en Janine Smits (stylist) al kokende achter dat de recepten uit dit boek, dat ze vonden op de zolder van Janines boerderij in de Bourgogne, nog altijd resulteren in heerlijke gerechten.

Voor Joie de Vivre vroeg Sacha 10 topchefs uit Nederland en Vlaanderen zes favoriete recepten (voor-, hoofd- en nagerecht) uit het boek te koken volgens de maatstaven van deze tijd. Het originele recept komt naast de versie van de chef te staan, zodat je de creatieve interpretatie kunt vergelijken. Ziehier het recept voor een moderne ode aan de klassieke Franse keuken!

Culinair
Terra