De jongen die tien concentratiekampen overleefde

Rank 6716 Gelezen 178 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 148 Favoriet 9 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 9 Top25's 2   Topics 0

Geschikt voor zowel jongere als volwassen lezers Voor liefhebbers van 'Haar naam was Sarah' en 'De jongen in de gestreepte pyjama' De jongen die tien concentratiekampen overleefde vertelt het waargebeurde verhaal van Yanek, een Joods jongetje tijdens de Tweede Wereldoorlog in Polen. Als de nazi's de jacht op de joden openen in het land, verandert zijn vertrouwde leventje in een nachtmerrie die helaas werkelijkheid is . Hij wordt van het ene concentratiekamp in het andere geplaatst, uitgehongerd, gemarteld en uitgebuit en kijkt de dood keer op keer in de ogen. Het is een wonder hoe Yanek, of volgens de tatoeage op zijn arm PRISONER B-3087, de Tweede Wereldoorlog uiteindelijk overleeft. Maar waar je je als lezer misschien nog wel het meest over verbaast is de kracht van een jongen om te overleven. Hoe lukt het Yanek om zijn hoop niet te verliezen en vooral, om niet te vergeten wie hij werkelijk is? Recensie op I'd so rather be reading: If you're wondering if Prisoner B-3087 is worth your time, it is. It made me cry, but also felt like a testament to the strength of the human spirit.

Aimée Warmerdam
Uitgeverij Kluitman Alkmaar B.V.
09 november 2013
06 februari 2014
9789020654516 , 9789020631692

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: De jongen die tien concentratiekampen overleefde