Joodse buren

Gelezen 444 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 321 Favoriet 35 Recensies 27
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 2 Spots 3 Top25's 15 Hebban 1000 825   Topics 0

Amsterdam 1943. Op een zondagmorgen snelt Josefien Langeveldt, moeder van acht kinderen, met haar doodzieke baby Lise naar de huisarts. Onderweg stuit ze op een razzia. Een radeloze jonge vrouw probeert haar zuigeling in Josefiens armen te leggen: 'Red mijn dochtertje!'
Josefien vlucht in paniek weg. Haar weigering om te helpen blijft Josefien achtervolgen tot ver na de oorlog, als er beneden haar Joodse buren komen wonen.

Een familieroman over diepe vriendschap, een geheime liefde, verraad, en de impact van de oorlogsjaren. Tegen de achtergrond van de bezettingstijd en de jaren vijftig, de tijd van wederopbouw, verzuiling, grote gezinnen, het rijke roomse leven en strikte fatsoensnormen.

Populaire fiction algemeen
The House of Books
16 maart 2015
16 maart 2015

Schitterende familieroman over de gevolgen van WOII

door: Nathalie Vercammen 1 like

Wanneer de roomskatholieke Josefien Langeveldt tijdens de oorlog bevalt van Lise heeft ze al een groot gezin met zeven jongens die ze amper kan voeden. Ze is dolgelukkig dat het deze keer een meisje is en smeekt de Heer om Lise de oorlog door te helpen. Ze heeft er alles voor over. Om zo weinig...

Reacties op: Joodse buren