Jouw carrière, mijn carrière

Jouw carrière, mijn carrière

Voor de meeste stellen geldt tegenwoordig dat beide partners werken. Dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee, want hoe zorg je dat je carrière maakt én blijft investeren in je relatie en gezin? Vaak betekent het voordeel van de ene partner automatisch dat de ander erop achteruitgaat. Je eindigt dan met een opoffering of een compromis waar je geen van beiden gelukkig van wordt.
Insead-professor Jennifer Petriglieri deed jarenlang onderzoek naar stellen uit meer dan dertig landen. Ze concludeerde dat er drie cruciale overgangsfasen zijn waar alle stellen vroeg of laat mee te maken krijgen. In de eerste fase draait het om de logistiek van twee drukke levens, al dan niet in combinatie met de zorg voor jonge kinderen: hoe kunnen we dit laten werken? Dan volgt de midlife-fase: wat willen we nu echt? En in de derde fase komt het einde van het werkende leven in zicht en vragen beide partners zich af: wie zijn we nu?
Aan de hand van praktijkoefeningen en herkenbare persoonlijke verhalen laat Petriglieri zien hoe je in elke fase op een constructieve manier samen het gesprek kunt aangaan. Met als resultaat een
betekenisvolle relatie en carrière – voor jullie allebei.
Mens & Maatschappij
Business Contact