Jungle Girl

Jungle Girl

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1
Ze groeide op in de jungle en drong later diep door in de mannenwereld, mr. Elsedien de Groot. De ongrijpbare vrouw, met haar step, Mercedes en vliegtuig. “Als je één van de boys wil zijn, zorg dan voor de juiste toys”, wist ze al snel. Dus vloog ze in 1978 als copiloot met een eenmotorig vliegtuigje van Londen naar Albury (Australië). Een tocht van een maand, met tankstops op plaatsen waar een vrouwelijke vlieger ongewenst was of op zijn minst een bezienswaardigheid.

Advocaat, hoofd commerciële zaken, adjunct-directeur en ondernemer: waar ze werkte, ontstond verandering. Zoals op de Antillen (bij de Gouverneur), in Londen (bij een oorlogsheld), Maastricht (bij de professor), Breukelen (op het kasteel), Kaatsheuvel (in het pretpark), Zeist (bij de uitkeringsinstantie) en in de Achterhoek (eigen baas). Ze steunde het vrouwenvoetbal al voordat de rest van de wereld wakker werd. En ze legt nog één keer uit hoe het nou zat met de ‘kwestie Frank de Boer’.

Het glazen plafond? Daar vloog ze zelf wel doorheen. “Ik heb nog dagelijks profijt van mijn vliegervaring op vier continenten. Het leert je om snel te beslissen. En alles over je eigen mogelijkheden.” Zet de motor aan en vlieg mee over de wereld van mogelijkheden.

Literaire non-fictie algemeen
Flamingo Management BV