Kampioensouders

Waar komt sporttalent vandaan? Is het aangeboren of aangeleerd? Hoe kun je het ontwikkelen? Hoe bereik je de top? In alle gevallen zijn het de ouders die aan de basis van het succes staan, en die vaak een grote rol hebben gespeeld of blijven spelen in de topsportcarrière van hun kind.
Harmke van der Werf blikt samen met de ouders van zeven grote kampioenen uitgebreid terug. Zij nemen ons mee vanaf de kindertijd (en zelfs daarvóór), naar het eerste contact met de sport en de talentontwikkelingsprogramma’s, richting de eerste successen en de top, met de daarbij behorende pieken en dalen. We horen de verhalen, we zien de emoties, we voelen de trots, het ongeloof, de zorgen en soms het verdriet.
KAMPIOENSOUDERS biedt een unieke inkijk in het leven van topsporters.

***** Met een voorwoord van Pieter Winsemius: ‘Een fascinerend boek. Lezen!’

‘Bijzonder om het verhaal van mijn ouders te lezen, hoe zij dingen meemaken vanaf de andere kant. Mooi, oprecht, grappig en heel herkenbaar. Het raakte me ook. Zo bijzonder dat mijn familie ontzettend met mij meeleeft en dat ze trots zijn op wie ik ben, niet op hoe goed ik kan schaatsen. Dat is voor mij Goud waard.’ IREEN WÜST

‘Ik krijg nog kippenvel als ik het terugzie of erover vertel. Ik dacht toen: dit kan niet, dit is niet de werkelijkheid. Iedereen zat erbij en sprong me om de nek. Ongelooflijk!’ ASTRID VAN DEN HOOGENBAND-VERVER

Recensies (1)

Is Kampioensouders het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Kampioensouders