Kapitein Trips

Kapitein Trips

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Kapitein Trips verhaalt van een wereld die als gevolg van een uiterst besmettelijk experimenteel virus in hoog tempo ontvolkt raakt. Door de ogen van een groep mensen van verschillende komaf ? ze zijn op onverklaarbare wijze immuun voor het virus ? volgt de lezer de totale ontwrichting en teloorgang van de Amerikaanse samenleving: de stervende massa?s, het geweld, de wreedheid, de individuele drang tot overleven. De achterblijvers hebben geen andere keuze dan op de puinhopen van hun voorbije leven een nieuw bestaan op te bouwen. Maar de Boze, feitelijk de Duivel zelve die in mensengedaante rondwaart, is op zoek naar nog meer succes. En zo, onvermijdelijk en aangrijpend tot het bittere eind, begint de aloude strijd tussen Goed en Kwaad. ?De Beproeving heeft alles in zich: avontuur, romantiek, profetische visie, satire, fantasy, realisme, en een doomsday-verhaal.? ? The New York Times Book Review

Stripboeken
Uitgeverij L