Kapsalon Romy_voorplat_highres

Kapsalon Romy

Gelezen 34 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 1 Recensies 4
Junior   Topics 0

'Kapsalon Romy' is een prachtig kinderboek over een eigenzinnige oma en haar kleindochter van succesvol kinderboekenschrijfster Tamara Bos.
Bij oma Stine in de kapsalon
De tienjarige Romy moet elke dag na school naar haar oma omdat haar moeder moet werken. Romy vindt het niet altijd leuk bij oma Stine. Oma is streng en heeft weinig tijd voor haar, omdat ze veel te druk is met haar eigen kapperszaak, Kapsalon Stine. Tenminste, oma wás altijd best streng. De laatste tijd lijkt ze te veranderen: ze is liever dan anders, makkelijker, en ze vertelt leuke verhalen over haar kindertijd in Denemarken.
Met oma op pad
Maar oma is ook steeds vaker in de war. Zo erg dat ze van Romy's moeder naar een verzorgingstehuis moet. Romy is het daar absoluut niet mee eens, want wie moet dan de kapsalon runnen? Ze probeert er alles aan te doen om haar oma dicht bij zich te houden, zélfs als dat betekent dat ze daarvoor samen ver weg moeten gaan.
Tamara Bos
Tamara Bos is een bekend kinderboekenauteur en de scenarist van populaire films als Brammetje Baas en Het paard van Sinterklaas. Haar kinderboek Papa, hoor je me? was in 2014 genomineerd voor de Deutsche Jugendliteraturpreis.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar