Kelly's Afrika

Kelly James

'Mijn naam is Kelly James. Ik ben internationaal privé-detective. Of eigenlijk ben ik ontdekkingsreiziger. Toen ik twaalf was las ik een boek over de onverschrokken avonturen van de negentiende-eeuwse ontdekkingsreiziger sir Richard Burton, en op dat moment wist ik dat ik was voorbestemd om te reizen. Door dat boek begon ook mijn levenslange liefdesaffaire met Afrika '. Kelly James heeft de afgelopen twintig jaar onderzoek gedaan in de meest exotische landen. Als privé-detective reisde ze de hele wereld rond, maar in Afrika beleefde ze de grootste avonturen. Voor haar opdrachtgevers onderzoekt Kelly overtredingen en incidenten tijdens safari's, op schepen of in vliegtuigen. Daarnaast speurt ze naar vermiste personen en lost zelfs roofovervallen en moorden op. Kelly James' werkterrein is de derde wereld, zij duikt achter de toeristische façades en dringt door tot het andere Afrika dat maar weinig westerlingen te zien krijgen. Kelly is verslaafd geraakt aan reizen, avontuur en gevaar. Kelly's Afrika is het eerste deel in een serie over de verrassende belevenissen die zij op verschillende continenten meemaakt. Het zijn de onweerstaanbare verhalen van een vrouw die het conservatieve bestaan in het diepe zuiden van de Verenigde Staten inruilde voor een buitengewoon avontuurlijk leven als internationaal privé-detective.

Recensies (1)

Is Kelly's Afrika het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Kelly's Afrika