Ken jezelf: inleiding in de filosofie

Ken jezelf: inleiding in de filosofie

Rank 5836 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
In tijden waarin alles een direct praktisch nut moet hebben, vragen sommigen zich soms af: wat ben je nu met filosofie? Nochtans is filosoferen de manier bij uitstek om te ontsnappen aan de waan van de dag en stil te staan bij wat er echt toe doet. Door te denken leer je jezelf kennen.

Ken jezelf is een inleidend handboek over filosofie. Het boek volgt een historische lijn waarbij de belangrijkste ideeën en stromingen worden behandeld. Voorts belicht elk hoofdstuk een van de 'grote vragen', zoals de vraag of er absolute waarheid bestaat, of we een vrije wil hebben, wat geluk is of wat de verlichting ons heeft bijgebracht. De antwoorden zijn niet eenduidig, maar tasten af en laten de lezer zelf tot een oordeel komen. Ten slotte komt in elk hoofdstuk de vraag naar zelfkennis aan bod, nu eens psychologisch of existentieel, dan weer politiek of ethisch.
Wie ben ik en wat is het 'zelf'?

Via deze drie invalshoeken - het historisch overzicht, de grote thema's en de queeste 'ken jezelf' - wordt de lezer verschillende manieren aangereikt om de wereld en zichzelf beter te begrijpen.

Gezondheid & Psychologie
Owl Press