Kijk nog maar 'ns goed om je heen

Kijk nog maar 'ns goed om je heen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In deze verhalenbundel vertelt Wilfred Ploeg (1953) over zijn bezoek aan drieënveertig wereldhoofdsteden. Het eerste verhaal speelt in 1964 toen hij als kleine jongen met zijn ouders in de Belgische hoofdstad kwam. Brussel vormde het begin van een reeks hoofdsteden, uitlopend op een bonustrip naar het Zwitserse Bern in 2020 die ondanks tijden van corona op het laatste moment toch gemaakt kon worden. Het is geen toeristische reisgids, maar een persoonlijk verslag van belevenissen tegen een steeds wisselende achtergrond. In dit boek wordt de lezer meegenomen naar allerlei interessante, dikwijls vrij onbekende steden waar de sfeer in de loop der jaren door allerlei politieke omstandigheden soms sterk is veranderd. In een jaar waarin reizen plotseling onmogelijk of in ieder geval niet vanzelfsprekend bleek te zijn, is de uitspraak van de moeder van de schrijver ’Kijk nog maar ‘ns goed om je heen, voorlopig komen we hier niet meer terug’ actueler dan ooit. Reis mee in je hoofd, van groot naar klein, van mega naar mini, van Tokio naar San Marino.
Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen