Kinderen van het kwaad

Kinderen van het kwaad

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 1 Recensies 2
Thrillers & Spanning Top25's 1   Topics 0
Duitsland, 1995. Op dezelfde dag worden vier mannen gevonden: ze liggen naakt in foetushouding, met een gebroken ampul cyaankali in hun mond en een afgehakte rechterhand. Eén ding is zeker: de mannen zijn alle vier geboren in een Lebensborn-tehuis, een van de mensenfokkerijen waar de SS kleine superariërs geboren liet worden - om zo hun droom van een puur arisch ras te verwezenlijken. De Duitse regering stopt de zaak in de doofpot. Parijs, 2005. Anaïs, een jonge journaliste, wordt benaderd door de rijke Noorse verzamelaar Vidkun Venner. Vidkun, die gefascineerd is door de naziperiode, heeft een koffer ontvangen met daarin vier gemummificeerde rechterhanden. Hij vraagt aan Anaïs om hem te helpen zoeken naar de oorsprong van dit lugubere pakket. Zo begint een gevaarlijke en schokkende zoektocht door Europa naar het Lebensraum-experiment. Algauw stapelen de verdachte gebeurtenissen zich op: dossiers worden gestolen, getuigen weigeren te praten, en anderen verdwijnen simpelweg... Hoe meer Vidkun en Anaïs ontdekken, hoe grimmiger het onderzoek wordt. Want is het Lebensborn-experiment wel geëindigd bij het einde van de Tweede Wereldoorlog?

Oorspronkelijke titel

VN:

Hebban recensie

Lebensborn

door Cees van Rhienen op 11-05-2008

van verschrikkelijk tot nog erger,De tweede wereldoorlog kan een interessant onderwerp zijn voor een boek. Er zijn legio boeken geschreven over deze gruwelijke wereldgebeurtenis. Naast het vele leed dat over de wereld werd verspreid, blijkt het ook een omwenteling geweest te zijn in de geschiedenis.
Veel van deze verhalen hebben in hun tweede leven ook nog succes behaald als film.
Over het...

Lezersrecensies (1)

door: Mirella Zuliani 1 like
Echt een top boek. Aanrader!