Klauw aan het hart

Klauw aan het hart verenigt afscheid in nabijheid en onafscheidelijkheid in woorden van pure liefde. Thema's als afscheid bij overlijden van dier of mens, dementie, kinderwens- en verlies, … onderwerpen die je vaak nauwelijks kunt bevatten.
Als je dan - letterlijk en figuurlijk - de pagina omdraait, is daar de liefde. Want dat is wat blijft, telkens de liefdevolle nabijheid die overheerst. De liefde van en voor mens en dier.
Wie je nauw aan het hart ligt, blijft er altijd in onafscheidelijkheid hangen, als liefdevolle 'klauw aan het hart'.

Els Van Belleghem brengt met dit boek haar tweede gedichtenbundel uit. Dagelijks schrijft ze gedichten, vaak over katten. 'Oscar Plusmans' is het eerbetoon aan Oscar, hun soulmate die zo'n meerwaarde was in hun leven. Nu vertelt ze op haar manier meer over wat haar raakt, maar wat ze dankzij de liefde van mensen en haar kat, nooit echt kwijtraakt.

Poëzie
Poezie
Verzinsels
20 februari 2020
20 februari 2020

Reacties op: Klauw aan het hart