Kleine gids voor psychiatrische ziektebeelden - 2021

Hoe kan ik psychiatrische problemen herkennen? Hoe reageer ik als hulpverlener of naaste wanneer ik geconfronteerd word met een psychiatrische patiënt? Naar wie kan ik mensen met geestelijke gezondheidsproblemen doorverwijzen? Het zijn maar enkele van de vele concrete vragen waarop dit boek heldere antwoorden formuleert.

Op een overzichtelijke en beknopte manier bespreken de auteurs veel voorkomende psychiatrische ziektebeelden. Daarbij bieden ze talrijke voorbeelden uit de dagelijkse praktijk om bepaalde ziektebeelden gemakkelijker te herkennen, handige tips om nog beter om te gaan met cliënten die een bepaald ziektebeeld vertonen én advies over doorverwijzing en verdere professionele hulp. Ook heikele thema’s zoals gedwongen opname en lastig of ongewenst gedrag komen aan bod.

De "Kleine gids voor psychiatrische ziektebeelden" kwam tot stand in samenwerking met de Vlaamse Vereniging voor Psychiatrie (VVP) en bevat wetenschappelijk onderbouwde informatie die in een voor iedereen begrijpbare taal wordt uiteengezet.

Deze gids richt zich enerzijds tot hulpverleners die in hun dagelijkse praktijk geconfronteerd worden met mensen met grote of kleine mentale problemen. Anderzijds vormt deze uitgave een leerrijke leidraad voor iedereen die meer wil weten over psychiatrische ziektebeelden.

Is Kleine gids voor psychiatrische ziektebeelden - 2021 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kleine gids voor psychiatrische ziektebeelden - 2021