Kleine monnik

Gelezen 53 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 33 Favoriet 4 Recensies 41
Feelgood   Topics 0

Kleine Monnik krijgt van zijn oude vriend en leermeester oude monnik de opdracht zijn levensmissie te volbrengen. Het schijnsel van de maan is zwak en het is de taak van oude monnik om de maan weer helder te laten schijnen. Hij is daar zelf te ziek voor en vraagt kleine monnik deze taak te volbrengen. Na enige twijfel over deze taak, besluit kleine monnik op pad te gaan. Onderweg komt hij rijstvelden, een bos, rivier maar ook dieren als een libelle, een aap en een arend tegen. Die hem op eigen wijze leren omgaan met tegenslagen en angst. Dit doen zij door hem middels metaforen en levenslessen mee te geven. Zo leert kleine monnik dat hij ondanks tegenslagen en zijn gevoelens van angst, teleurstelling, wanhoop en verdriet zijn missie kan vervolgen en leert hij veerkrachtig te zijn en om te gaan met zijn emoties. Het is een liefdevol verhaal waar alle emoties de revue passeren. De levenslessen en metaforen bieden een ingang tot gesprek voor iedereen die zelf de woorden even niet kan vinden.

Feelgood
Illustraties