Meer dan 4,1 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
Kleistreken

Kleistreken

Klei: leem, volaarde. Streek: gebied, laakbare daad. Beide definities leven in dit boek over het verleden van bewoners van de kleistreek. Macht en onmacht, maar ook tederheid en eerste pareltjes van geluk spelen er een rol in. Bewerkte sagen en legendes en hallucinante personages creëren dan weer een feeërieke sfeer.
Leg de De Vleermuis het af van De Hondenvreter? Spookt De Zwarte Veerman nog altijd rond? Of hoeveel keer moet Jetje haar rugje nog krommen in het geleeg?
Het leven in de Rupelstreek vroeger geleek erg op dat in andere streken waar steenbakkerijen uit de grond rezen, zo vertellen deskundigen in Vlaanderen en Nederland. Kenners van de regio zorgen ook voor historische duidingen die samen met de links naar de steenbakkersliedjes, de volkse tv-vertellingen en de prachtige foto's van dit geheel een totaalbelevenis van woord, klank en beeld maken.
Als telg van steenbakkers weet Roland Bergeys waarover hij vertelt, en grijpen zijn verhalen de lezer meteen bij de keel. Een bijzonder boek voor fijnproevers van nostalgie.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels