Kleptopia

De bekroonde onderzoeksjournalist Tom Burgis onthult in Kleptopia een angstaanjagend wereldwijd web van financiele corruptie. Hij volgt het zwarte geld dat de wereldeconomie overspoelt, dictators aanmoedigt en democratieen vergiftigt: van het Kremlin tot Beijing en van het Midden-Oosten tot het Witte Huis. Daarbij komt hij tot de volgende sinistere conclusie: de criminelen verenigen zich.
Door de jaren heen zijn er verschillende glimpen van deze schimmige wereld boven water gekomen: een lichaam in een uitgebrande Audi, arbeiders doorzeefd met kogels in de Kazachse woestijn, een vervalste verkiezing in Zimbabwe. Of het verhaal van de Britse bankier die werd vernederd en het zwijgen werd opgelegd omdat hij probeerde de waarheid over de City of London te vertellen.
Kleptopia biedt een schokkende inkijk in een wereld van corruptie, belastingontduiking, spionage, schimmige tussenfiguren en vooral machtswellust.

Literaire non-fictie algemeen
Harpercollins