Koken met zeewier

Zeewier bevat de zogenaamde vijfde smaak, 'umami' en heeft een positief effect op je gezondheid omdat het vitaminen, mineralen, antioxidanten en goede vetten bevat.

In ons land zijn zo’n 12 verschillende soorten verkrijgbaar, die zich van elkaar onderscheiden in smaak, uiterlijk en bereidingswijze. Het ene wier is heerlijk om rauw te eten, het andere is gekookt of gebakken op z'n best. In dit boek zet Anne Fleur Sanders de eigenschappen van de verschillende wieren op een rij en geeft ze recepten waarmee de wieren per soort perfect tot hun recht komen.

Koken met zeewier bevat verrassende recepten met een combinatie van wieren met vis, schaal- en schelpdieren, vegetarische gerechten, en ook vernieuwende combinaties zoals zee-meringues en gekonfijte zeewier. Een boek dat inspireert om direct aan de slag te gaan met zeewier!

Is Koken met zeewier het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Koken met zeewier