Kom naar bed, mijn lief

Met haar allereerste verhalenbundel Kom naar bed, mijn lief wint Anita Nair in 1997 meteen een beurs voor het Virginia Center of Creative Writing in Amerika. Haar roman De damescoupé zorgt
enkele jaren later voor een hoop opwinding en kritiek

Nair laat zich weinig gelegen liggen aan de literaire canon en de mening van anderen, maar bezit wel een ongelofelijk verteltalent. En dat maakt haar verhalen behalve aards en onbeschaamd ook altijd magisch en verrassend. Met de cadans en de muzikaliteit van haar zinnen hypnotiseert ze je, en voor je het weet vind je het aannemelijk dat een nachtvlinder het woord tot je richt en dat er in de ondergrondse van New York een sater woont.

Kom naar bed, mijn lief is een magische en af en toe onthutsende leeservaring, om van te genieten in kleine porties.

Is Kom naar bed, mijn lief het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kom naar bed, mijn lief