Komt op Rookt wat Gaat af

NIET VOOR DE WEEKHARTIGEN
Alex d'Electrique werd wel Neerlands rauwste theatergroep genoemd. En wat ze maakten noemde men 'puinhooptheater'. Over de voorstelling Blokhut werd geschreven dat het antitoneel was. Tegelijkertijd was Alex heel herkenbaar en wisten zee en groep vaste bezoekers aan zich te binden, die ontdekten dat binnen het absurde multiversum van Alex d'Electrique een ijzeren logica heerste. De vaste ingredi en: een vervreemdende speelstijl, een overweldigend d r dat steevast instortte of het publiek levensgevaarlijk bedreigde, maar vooral ook de absurd humoristische teksten van Ko van den Bosch.
In Komt op. Rookt wat.Gaat af. zijn Van den Bosch' elf beste theaterstukken gebundeld die hij tussen 1996 en 2006 schreef voor Alex d'Electrique en andere toneelgezelschappen. Van den Bosch is een meester in bizarre associaties en intrigerende oneliners en geeft telkens weer blijk van zijn humoristische kijk op onze verscheurde werkelijkheid.
'Schrijver/regisseur Ko van den Bosch levert als vanouds barokke, onnavolgbare, licht absurde bouwwerken van hardboiled proza.' - NRC Handelsblad
'Alles is rauwe energie, tot en met de hypermoderne taal van Ko van den Bosch aan toe. De tekst is weer erg fijn, met vele hoogtepunten zoals het Nederengelse "bullshit triggert bullshit" ! - Het Parool

Is Komt op Rookt wat Gaat af het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Komt op Rookt wat Gaat af