Kopje onder

Kopje onder

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 2
Kopje onder gaat over het leven. Over hoe dit in volle vaart op je af en over je heen kan komen. Over alle verschillende emoties die daarbij komen kijken. Emoties als pijn, verdriet en angst worden in deze bundel niet vermeden. Door volledig kopje onder te gaan en het leven ten volle te leven, ontstaat er dwars door tegenslagen heen weer ruimte voor geluk.

In de gedichten komen allerlei facetten van het alledaagse leven voorbij en daarmee zijn ze voor iedereen herkenbaar. Waar het ene gedicht een glimlach van herkenning oplevert, biedt het andere vooral troost en steun. De gedichten van Anne- Marije Maris benadrukken de kracht van imperfectie en kwetsbaarheid.

Anne-Marije Maris (1980) liet Harderwijk achter zich om Algemene Taalwetenschap te studeren in Amsterdam en Logopedie in Zwolle. Vanaf 2006 was ze vervolgens werkzaam als logopedist in onder meer het speciaal basisonderwijs, waarna ze in 2017 het roer omgooide om haar liefde voor taal op een andere manier vorm te geven. Ze startte Brievenbusgeluk, waarmee ze persoonlijke geluks- en troostmomentjes cree?ert in
de vorm van kaarten, posters, gedichten en andere inspirerende cadeaus. Kopje onder (2020) is de eerste dichtbundel van Anne-Marije Maris.

Poëzie
Poezie